Standardy Współczesnych Mediów

Dosyć przypadkowo trafiłam 15stycznia na konferencję „Mediastandard. Standardy Współczesnych Mediów”, ale przypadek ten okazał się niezwykle cenny. W czasach pędzącego komercjalizmu, gdzie zalewani jesteśmy ilością newsów, których nie jesteśmy w stanie przetworzyć, zapominamy o bohaterach prezentowanych sensacji. I niby to przychodzi naturalnie, ponieważ sensacje te to jeden z elementów naszego wpół – wirtualnego, bo medialnie wykreowanego świata, ale przychodzi taki moment, kiedy należy powrócić do podstawowych wartości. Nie tylko w obliczu tragedii czy skandalu, ale na co dzień. Dostaliśmy ogromne i nieprzebrane możliwości twórcze po to, aby rozwijać się i doskonalić, nie zaś po to, aby żerować na innych i czerpać korzyść z cudzej pracy. Osobiście uważam, że rynkowe stanowisko, iż prawo do rozporządzania swoją prywatnością i wizerunkiem przez celebrytów stanowi formę cenzury dla mediów jest głęboką hipokryzją, co więcej, przeliczaną na pieniądze. Podjęliśmy niewątpliwie istotny dyskurs dotyczący moralności po prostu, która obecnie staje się abstraktem. www.mediastandard.pl

0 komentarze: